اگر دین هدف زندگی مردم شود اقتدار قطعی است+عکس

 امام‌جمعه موقت مشهد با استناد به سخنان شهید مطهری گفت: اگر دین هدف زندگی مردم شود و زندگی مردم دینی شود و اخلاقشان مزین به دین شود، به اقتدار نزدیک خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۶۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در آیین حکمت مطهر که به مناسبت شهادت شهید مطهری و هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج فریمان برگزار شد، با ذکر خاطره‌ای از شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری در سال ۱۳۵۴ گفتند آیت‌الله خامنه‌ای یک متخصص قرآن است. همچنین اگر دین هدف زندگی مردم شود و زندگی مردم دینی شود و اخلاقشان مزین به دین شود، به اقتدار نزدیک خواهند شد و برای اینکه ملتی سربلند باشیم، باید یک ملت مقتدر باشیم .

 وی افزود: در طول تاریخ قدرت‌های مستکبر مخالف دین بوده‌اند و دین را مخالف کارها و اعمال سلطه‌جویانه خود می‌دانستند.

 دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اقتدار آتش‌زدن لازم دارد، زندگی اسلامی بدون اقتدار ممکن نیست. در جریان استقامت فلسطینیان بایستی حرکت مثل" طوفان الاقصی" آغاز می‌شد تا اکنون دانشجویان در آمریکا علیه ظلم اسرائیل تظاهرات کنند.

 فرزانه در ادامه به ذکر مولفه‌های اقتدار به نقل از شهید مطهری پرداخت و توضیح داد: شهید مطهری، ثروت و تجهیزات نظامی به‌روز از مولفه‌های اقتدار در کشورها دانست. با همین استناد در"عملیات وعده صادق "دیدیم که موشک‌های ایران دنیا را مبهوت خود کرد.

 وی اعلام کرد: پیروزی و قدرت پاسخ‌دهی و بازدارندگی با تجهیزات نظامی به‌روز و مستمر تا زمانی که دشمن داریم، به دست می‌آید.

 خطیب جمعه مشهد ادامه داد: وجود انسان‌های سرباز فداکار و ایثارگر از دیگر مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی است؛ اگر دو مؤلفه قبل باشد؛ ولی انسان‌های ایثارگر نباشند، اقتدار ناقص است و جوابگو نیست. وی مالک‌اشتر و شهید سلیمانی را از نمونه‌های سربازان فداکار ایثارگر در طول تاریخ دانست و گفت: به عبارتی، همه چیز یک ملت، نیروی انسانی آن ملت است، اگر ایثار نباشد، حیات و زندگی مشکل است، بنابراین یکی از مصادیق امدادهای غیبی، سربازان فداکار در ملت‌ها است.

 حجت‌الاسلام فرزانه مؤلفه چهارم اقتدار را وجود انسان‌های عالم، هنرمند و دانشمند دانست و تأکید کرد جهان غرب که بعد از جنگ‌های صلیبی پیشرفت کرد؛ تجربه اولشان این بود که اگر می‌خواهیم آقا شویم باید علم داشته باشیم و اگر بخواهیم بر مسلمانان پیروز شویم، می‌بایست بینشان اختلاف ایجاد کنیم و اگر بخواهیم اختلاف بین مسلمانان ایجاد کنیم باید فهم قرآن را از مسلمانان بگیریم.

 امام‌جمعه موقت مشهد تصریح کرد: متأسفانه از قرآن و فهم قرآن دور شده‌ایم، بنابراین بدون علم، نمی‌شود آقا بود.

 خطیب جمعه مشهد گفت: استقلال فکری، پنجمین مؤلفه اقتدار است. فرهنگمان باید فرهنگ بیگانه نباشد، متأسفانه در دوره پهلوی به دنبال ترویج فرهنگ غرب بودند.

 دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: سه چیز را امام و رهبری برای ما خوب تبیین کردند: اصول فرهنگی انقلاب، ارزش‌های فرهنگی انقلاب و آرمان‌ها و اهداف فرهنگی انقلاب، متأسفانه هنوز موفق نشده‌ایم بر اساس این سه اصول نیروی خوب و قوی تربیت کنیم و در این زمینه‌ها کم‌کاری شده، بایستی استقلال فکری داشته باشیم .

 حجت‌الاسلام فرزانه گفت: آمریکا و کشورهای غربی با اصرار بر بی‌حجابی می‌خواهند ما را از دین و فرهنگمان، جدا کنند. باید اصول، آرمان‌ها و ارزش‌ها از خودمان باشد تا دشمن بر ما و عقاید ما تسلط نکند.

 امام‌جمعه موقت مشهد گفت: دشمنان به این دلیل از سپاه و سایر نیروهای مسلح ما وحشت کرده‌اند که نیروهای مسلح کشور ما موفق شدند اصول، آرمان‌ها و ارزش‌ها را در خود ایجاد و تقویت کنند.

 فرزانه شخصیت اخلاقی و اخلاق اجتماعی را از دیگر مولفه‌های اقتدار معرفی کرد و افزود: ملتی موفق است که اخلاق اجتماعی و فضائل اخلاقی و غیرت داشته باشد، غیرت نسبت به ناموس و کشور از نشانه‌های اخلاق اجتماعی است.

 وی با اشاره به اینکه برخی به دلیل فرق‌گذاشتن بین ناموس خود و ناموس مردم از حجاب، خوب دفاع نمی‌کنند، عنوان کرد: اتحاد و عدالت‌خواهی از دیگر فضیلت‌های اجتماعی و اخلاقی است، یک ملت وقتی اتحاد دارد دارای شخصیت اخلاقی اجتماعی هم است.

 خطیب موقت مشهد اعلام کرد: از فضایل اخلاقی شهید مطهری، فریاد علیه جنایات اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین بود. اگر همه چیز داشتیم؛ ولی شخصیت اخلاقی نداشته باشیم؛ یعنی هیچ‌چیز نداریم.

 فرزانه، بصیرت نافذ، اتحاد و تصمیم واحد را از دیگر مولفه‌های اقتدار کشور و ملت دانست و گفت: اینکه امام (ره) فرمودند: اسرائیل باید محو شود، نشان از بصیرت نافذ ایشان بود. مجموعه اخلاق اجتماعی، اتحاد، غیرت، شجاعت، مروت، صبر و مقاومت از دیگر عوامل اقتدار کشور است که تجمیع آنها باعث پیروزی " عملیات وعده صادق "و پیروزی غزه شد.

 وی خاطرنشان کرد: روزگاری منطقه غرب آسیا محل تفریح و جزیره امن پر از لذت برای غربی‌ها بود و شعله‌های مقاومتی که در منطقه یمن، غزه، عراق و سوریه به برکت انقلاب اسلامی روشن شده، باعث درماندگی غربی‌ها شده است؛ بنابراین اگر عوامل اقتدار در ما تقویت شود مقتدر خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار